Kisah teladan sepasang kekasih
11:44 PTG | Author: Di Pondok Kecil

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andai kata saya menjadi bintang...
Pakwe: abang kan jadi Ultramannya
Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah
Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya
Makwe:eh gitu... .kalau saya jadi bunga
Pakwe:Abang jadi tukang kebunnya
Makwe:Kenapa bukan kumbang
Pakwe:Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..
sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan
membaja bunga tu setiap hari
Makwe:Wah! hebatnya abg nie... begitu pandai berkata-kata

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggulkayu, dan jatuh tersembam ke tanah... .bedebik!!!!!! macam nangka busukdaa!!!!

Makwe:Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)
Pakwe:Cilako!! punyo tunggul kayu... .buto ko!!!!!,
tak nampak ko oghang naklalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)
sayang takde apa2 ke?
Makwe:Takde sikit je bang...
cuma luka sikit jer dahi nie
Pakwe:Nasib baik tunggul kayu,
kalau orang tadi memang nahas abgkejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri:Bang, ingat lagi tak tempat nie?
Suami:Masakan abg boleh lupa
Isteri:Kalau saya jadi bintang
Suami:Abang jadi beginilah
Isteri:Kenapa bukan Ultraman...
Suami:Kat Malaysia mana ada Ultraman...
kat Jepun adalah... .apa lah awak nie
Isteri: , kalau saya jadi bunga
Suami:Abang jadi beginilah
Isteri:Apa abg nie... cakaplah betul2
Suami:Apo kono eh dongan ek! au nie...
dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .
kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie,
saponak bagi makan kek anak kito tu...
yang mengado2 nak jadi bintang tu buekapo
Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung,
mete2 la saya nie dohtok comey lagi...
Suami:Takdo nak romantik kosmetik do... .


Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluargatersebut... tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkintunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah... ..

Isteri:Aduh abe sakik nyo!!!!!
Suami:Apo kono eh awak nie...
buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampakko!!!!!!!!!!

kisah lucu tapi inilah kebenaran yang terjadi kapada kita.
|
This entry was posted on 11:44 PTG and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 ulasan:

On 9 Mei 2011 2:41 PG , Ummu Abiha berkata...

assalamualaikum.. asif.. lme xdtg ziarah.. comment post " xsemestinya ap yg indah tika kita bercinta sblum nikah itu akn kekal. bercinta lps nikah~ that the best way, insyaAllah ~