Jika aku jatuh cinta....
11:40 PTG | Author: Di Pondok Kecil

Ya Allah. . .
Jika aku jatuh cinta
Cintakan aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu

Ya Muhaimin. . .
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agar aku tak terjatuh dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana. . .
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul ‘Izzati. . .
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya Allah. . .
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu
Melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
Di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya Allah. . .
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang
Menyeru manusia kepada-Mu

Ya Allah. . .
Jika Kau halalkan aku
Merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku
Pada cinta hakiki
Dan rindu abadi
Hanya kepada-Mu. . .
|
This entry was posted on 11:40 PTG and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 ulasan:

On 13 Disember 2009 pada 1:59 PG , Ummu Abiha berkata...

smbungan....(ciptaan sendiri,,heheh)

Ya Allah,,seandainya ak ditakdirkan tidak memiliki cinta dari seorang insan dimuka bumi ini,,cukuplah sekadar aku memiliki cintaMu Ya Rabbul Izzati,, kerana cintaMu sudah lebih dari semua cinta yang dilafazkan oleh kaum Adam kepadaku...